Kolejny etap pracy z gliną - szkliwienie.
"Palmy wielkanocne”
To są palmy przewspaniałe
Zrobione z wierzbowych gałązek
Z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy wam palmy w darze,
Bo tak stary zwyczaj każe.
Bo dawno temu wierzono, że palmy
Złe moce odgonią.
Nasze konkursowe palmy wielkanocne :)
"Wesołego zająca,
co śmieje się bez końca..."
Prace konkursowe "Wielkanocny zajączek"
Zajęcia z programowania i kodowania przy użyciu robota PHOTON. Nauka poprzez zabawę mająca na celu poznanie i rozpowszechnienie podstaw z zakresu tworzenia programów.
Większość z nas uwielbia wiersze, rymowanki itp. Niektóre "wpadły" w naszą pamięć w dzieciństwie i nawet po kilkudziecięciu latach potarfimy wyrecytować zapamiętany tekst.
Nauka wierszy, piosenek, rymowanek to bardzo ważny element w intelektualnym rozwoju młodego człowieka. Poza tym dzięki przyswajaniu takich treści: rozwijamy wyobraźnię, stajemy się bardziej wrażliwi w odbiorze drugiego człowieka, łatwiej idzie nam nauka na późniejszych szczeblach edukacji. Idąc dalej przechodzimy do prezentacji utworu przed publicznością. Dzieci dzięki temu przełamują swoje lęki, czują się bardziej zmotywowane kiedy osiągną sukces, dostrzegają że inni ich słuchają. To tylko nieliczne plusy uczenia się wierszy i ich prezentacji.
W naszym przedszkolu już po raz kolejny nasze dzieci miały możliwość prezentacji swoich zdolności przed społecznością przedszkolną.
Dziękujemy dzieciom za to, że się nauczyły i wystapiły.
Natomiast rodzicom dziękujemy
za współpracę i czas poświęcony w domu na przygotowanie swojego dziecka.
W dniu 12.03.2021 r. w przedszkolu od rana rozchodził się apetyczny aromat maślanych ciasteczek, które przygotowały starszaki. Z ogromnym zapałem wałkowały ciasto, a następnie wykrawały ciasteczka z różnych form: jajka, zajączka, kwiatka, ptaszka. To taka mała niespodzianka, którą rodzice zobaczą już niedługo.
"Puk, puk, puk, łopatką,
Szu, szu, szu grabkami,
Tryśnie woda z koneweczki
Na nasze grządeczki.
Stuku puk motyką,
Drap, drap pazurkami.
Nasze skarby wysiewamy,
O ogródek dbamy"
I.Salach "Ogrodnicy"
Starszaki nie mogą doczekać się już nadejścia wiosny dlatego z ogromnym zapałem przygotowują i sieją trawkę, która będzie piękną ozdobą na świątecznym stole w domu.
Na zajęciach nasze przedszkolaki poznały kolejne etapy siania zboża, porównywały wygląd nasionek, a następnie samodzielnie zasiewały różne zboża. Codziennie podlewają swoją roślinę i prowadzą obserwację w kąciku przyrodniczym.
W naszej grupie odbył się konkurs „Mam Talent”, podczas którego dzieci mogły zaprezentować swoje umiejętności i pasje. Konkurs miał na celu rozwijanie kreatywności, promowanie i odkrywanie nowych talentów oraz popularyzację działań artystycznych. Tego dnia każdy uczestnik miał na scenie swoje „5 minut” sławy. Mimo towarzyszącej tremy, wszyscy spisali się świetnie wykazując przed publicznością i jury nieprzeciętny talent. Gratulujemy i dziękujemy dzieciom za udział w konkursie, a rodzicom za współpracę. Podziwiamy Waszą odwagę, zaangażowanie i umiejętność radzenia sobie ze stresem. Zaprezentowaliście się wspaniale – wielkie brawa!!
Musimy pamiętać, że w każdym drzemie jakiś talent – trzeba go tylko w sobie odnaleźć, a potem starannie pielęgnować.
Glina jest materiałem niezwykle plastycznym, a dzięki temu – wdzięcznym dla rąk każdego małego artysty, który poprzez wyrabianie, wałkowanie, ugniatanie, krojenie i wyciskanie jej rozwija swoją sprawność manualną. Poprzez taką aktywność twórczą dzieci doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową, uczą się wyrażać swoje emocje, rozwijają wyobraźnię, ćwiczą koncentrację uwagi i planowanie przestrzenne, a satysfakcja i radość z efektu pracy wzmacniają poczucie własnej wartości. W związku z tym, że praca z gliną jest dość długim procesem i na efekty swojej pracy trzeba poczekać uczy naszych najmłodszych cierpliwości.
Dzisiejsze zajęcia były jednym z działań w ramach obchodów 75-lecia naszego przedszkola. Na efekty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, ale zapewniamy, że warto.
W kąciku badawczym przybyły nowe ciekawe pomoce naukowe. Dzieci będą mogły zgłębiać swoją wiedzę z przepięknie ilustrowanych nowych książek.
Natomiast tematem piątkowych zajęć były eksperymenty z ułamkami... Tak nasze starszaki, potrafią określić, która to jest cześć z całości. Dzieliły owoce, przelewały wodę. Jak widać wystarczy odrobina zachęty i ciekawości.